Seitsemänlinjainen pachislo- eli japanilainen hedelmäpeli, jossa kelat pysäytetään itse napista painamalla halutussa järjestyksessä. Jos nappeja ei paineta, kelat pysähtyvät automaattisesti puolen minuutin kuluttua.
Peli on himopelaajille suunnattu ns. Max Credit -peli, eli kierros käynnistyy vain kolmella krediitillä, jolloin kaikki voittolinjat ovat käytössä.
Malli on jatkoa valmistajan aikaisemmille Pulsar -peleille. Yhteistä peleille on sammakkoaihe. Sammakot esiintyvät näissä peleissä eri rooleissa ja oletettavasti tämän pelin sammakkovelhoaihe mukailee suosittua Harry Potteria. Tätä kirjoittaessa mallin jälkeen on ilmestynyt ainakin kolme muuta uudempaa ja pidemmälle vietyä mallia, joista kahdessa uusimmassa on laajakuvavärinäyttö.
Keloja on kolme kappaletta ja ne ovat ajoittain taustavalaistut valkoisilla ledeillä. Kelat pyörivät vain yhteen suuntaan.
Stereoääni. Neljä kaiutinta - bassot ja diskantit. Äänenvoimakkuuden säätö näille erikseen. Lukuisia eri kappaleita taustamusiikkina. Äänentoistopuolta onkin kehuttu montaa muuta vastaavaa peliä paremmaksi.
Mallin erikoisuus on läpinäkyvä, hologrammimainen elektroluminenssinäyttö, joka heijastuu mekaanisten kelojen päälle lasiin. Malli on järjestyksessä valmistajan toinen el-näytöllä varustettu malli. Vastaavia malleja on ainakin neljä muuta erilaista. Näytön kuva on keltainen. Välisävyt muodostetaan flippereistä tutulla tavalla vilkuttamalla kuvapisteitä nopeasti. Musta on luonnollisesti läpinäkyvä. Näytön resoluutio on 340x220 pikseliä. Näyttö luo tehosteita mekaanisten kelojen symbolien päälle. Mekaaniset kelathan ovat pakollisia japanilaisissa hedelmäpeleissä. Näyttöä käytetään lisäksi paljon hyväksi erikois- ja bonusmoodeissa, joissa on mahdollisuus voittaa normaalia suurempia voittoja.
Erikois- ja bonusmoodeja on lukuisia erilaisia. Moodi alkaa yleensä tietyllä symboliyhdistelmällä toisten yhdistelmien antaessa vain normaaleja voittoja. Joistakin moodeista pääsee seuraavaan ja moodeja voi olla myös kaksikin päällekäin käynnissä. Peli myös ilmoittaa moodin onnistuneesta läpäisystä ja palkitsee onnistumisen bonuskierroksella tai kymmenkertaisilla voitoilla seuraavilla kierroksilla. Moodien aikana esimerkiksi yritetään pysäyttää symboleja laitteen määräämässä järjestyksessä, välttää tiettyjä symboleja tai esimerkiksi yritetään saada parempia symboleja kuin ruudussa näkyvä vastustaja saa. Erittäin paljon voittoja jakavan erikoiskierroksen lopuksi peli vaatii resetoinnin pelinhoitajan avaimella. Erikoiskierroksen voittomäärä voi maksimissaan olla yli tuhat kolikkoa.
Peli tallentaa pelattuja kierroksia tietyn määrän ja rahaliikenteen tilastotiedot useiden päivien ajalta. Kellonajat ja päivämäärät. Näihin tietoihin on pääsy myös pelaajalla pelin valikosta. Ilmeisesti tarkoituksena on antaa mahdollisuus seurata omaa pelaamistaan, kuten Raha-automaattiyhdistyksen peleissäkin nykyään. Peliongelmiin on herätty Japanissakin. Valikosta voi myös valita aikaisemman Pulsar -mallin pelimuodon. Automaatissa on siis tavallaan kaksi eri peliä samassa.
Vaikka virrat katkaisee kesken kelojen pyörimisen, peli osaa jatkaa peliä tismalleen samasta tilanteesta, mihin se jäi. Krediitit säilyvät, moodi pysyy ja kelat jatkavat pyörimistä. Ilmeisesti ominaisuus on pelaajan turvaksi esimerkiksi sähkökatkoksen varalta.
Pelissä on kuusi eri vaikeusastetta, joiden teoreettiset palautusprosentit ovat 96% ja 112% välillä. Vaikeusaste säädetään erillisellä avaimella ja huoltopainikkeella. Helpoimmalla tasolla erikoisempien bonuskierrosten esiintymistodennäköisyys pienenee, mutta tavallisten kierrosten pikkuvoitot kasvavat.
Vaikka periaatteessa pelin kelat voi pysäyttää itse, on pelin käyttäytymisessä havaittavissa jonkinlaista piikkikäytöstä ja tietyt yhdistelmät tuntuvat toistuvat, vaikka kelat pysäyttäisi tarkoituksella miten sattuu. Japanin tiukasta uhkapelilainsäädännöstä johtuen yhden kierroksen maksimivoitto on viisitoista kertaa pelipanos. Suuret voitot jaetaankin antamalla ilmaisia pelikierroksia ja erikoismoodien aikana peli itse pysäyttää kelat sopivaan kohtaan, vaikka kelan pysäyttäisi tarkoituksella pieleen. Voittoja tulee kuin taikaiskusta ja lakia kierretäänkin siten oikein urakalla.
|